Enhjulingsida.com | Nyheter: Enhjulingsida Forum - nå over 50 medlemmer! 31.07.2010, 18:%i:1280597214
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
*

Dockingstasjon til bærbar pc
Sider: [1]
  Skriv ut  

Dockingstasjon til bærbar pc
Skrevet av Melding
Ivar
Juniormedlem
**

Vis profil
« på: 05.10.2008, 21:%i:1223239311 »

Siden vi allerede er i gang med snakk om pc, tenkte jeg å opprette et nytt emne om dockingstasjon til bærbar pc:

Jeg har koblet opp en bærbar pc til en ekstern skjerm, dette på den "vanlige" måten, ved å sette onn alle pluggene manuelt.
Det som jeg synes er så fint med å koble opp pc til en større skjerm, er at du får vist flere programmer samtidig. Hvis du driver med musikkredigering, er dette også fint, for da får man en bedre oversikt over hele prosjektet. Dette gjelder selvfølgelig også i andre programmer, som f.eks pinnacle.

Så er det de dockingstasjonene,da. Det høres fornuftig ut å bare kunne sette den bærbare pcen nedi en plugg, og så er alt av kabler og dritt koblet til gjennom denne vesle kontakten.
Jeg kommer til å nøye uten dockingstasjon, for dette finnes tydelighvis ikke til min pc.

Mange sier at pcen din kommer til å få et "nytt liv" hvis du kjøper en større og bedre skjerm. Det frister meg ved tanken om å kjøpe en enda større skjerm enn den eksterne jeg har (19"). Kanskje kunne man få til en 22". eller kanskje en 24"? Allerede har jeg fått ideen å kjøpe en større skjerm: http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=81257
24", ja. Det høres ganske sprøtt ut, men jeg tror det vil gå Smiler En pc-skjerm kan i utgangspunktet aldri bli for stor. Smiler Det eneste som kan være litt kinki, er at jeg må bruke en standard vga-kabel, for dette er det enste pcen min har utgang av. Jeg har hørt at gjennom bruk av vga-kabler kan skjermer, spesielt store, begynne å flimre Trist Er det noen andre som har noe å si om dette?

Hvis det er noen andre som har litt tips, så si ifra. Dette er ennå ikke avklart, for jeg lurer på om pcen jeg har rett og slett ikke er "bra" nok :Smiler til å ha en så høy oppløsning. Jeg tror det vil funke, for oppløsningen vil som regel følge etter hvor stor skjermen er. Får bare holde meg unna spill, for det jet jeg at ikke vil fungere bra i en så høy oppløsning. I så fall burde man ha ett grafikkort i toppklassen, som ikke jeg har Kult
« Siste redigering: 05.10.2008, 21:%i:1223239576 av Ivar » Loggført

_____         
      (, /           
        / _ _  _   __
  ___/__(/__(_(_/ (_
(__ /
Kakashi
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #1 på: 08.10.2008, 07:%i:1223447621 »

Har absolutt ingen erfaring når det gjelder dockingstasjoner, men vga-kabel har jeg drivd med før..  Smiler

Hvis skjermen begynner å flimre, er det egentlig skjermkortet i seg selv som har skylden. Du trenger mye minne for å drive store skjermen, og høy oppløsning er en anbefaling.
Har prøvd vga på en 36" tommer skjerm, og det fungerte opptimalt. Skjermkortet på pc'en er en nVidia GeForce 9800 GTX med 512MB minne. Den utgjorde opp til over ca. 2000x1600 i oppløsning, som var mer enn nok.  Blunker

Er ikke sikker på om vga kabler kan ha noe effekt, men du kan jo teste det ut. xP Lykke til.
Loggført
Ivar
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #2 på: 08.10.2008, 19:%i:1223491461 »

Takk for svar Smiler Ja, hvis du sier at du har prøvd å koble med vga opp på en 36" stor skjerm, burde mitt alternativ funke Smiler

Men skjermkortet du nevner der, er langt ifra den klassen skjermkortet mitt er i Tvilende ATI X1400!
Men jeg tror det vil gå, for det funka fett da jeg kobla opp pcen min til Gards 22" Smiler
Loggført

_____         
      (, /           
        / _ _  _   __
  ___/__(/__(_(_/ (_
(__ /
Kakashi
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #3 på: 11.10.2008, 13:%i:1223727446 »

hehe, hvis set funka med 22", er det ingen bekymringer for en 24".Løp og kjøp, Ivar! Smiler
Loggført
Ivar
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #4 på: 15.10.2008, 18:%i:1224092987 »

Har fått skjermen nå! Den virker jævlig fett bra. (dårlig norsk) Ikke no problem med så høy oppløsning. Ingen flimring eller noen umskheter. Annbefaler denne skjermen. Fine farger, ingen "døde" piksle. (i alle fall på min).
Bestilte den fra komplett.no, kom fire dager etter. Noen ting som er bra med store dataskjermer:

- Flere programmer synes samtidig. Mer oversiktlig
- Bra til musikkproduksjon
- Bra til bilderedigering. Man får større opplevelse når man ser bilder man har tatt, på en så stor skjerm!
- Sikkert mange andre fordeler også Blunker
 Smiler
Loggført

_____         
      (, /           
        / _ _  _   __
  ___/__(/__(_(_/ (_
(__ /
Mattis
Administrator
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #5 på: 15.10.2008, 19:%i:1224094438 »

Høres bra ut, Ivar. Smiler Kjøper nok en lignende skjerm, om ikke den samme jeg også. Får se hvor kjapt den kommer. Tenker mest på det for webutviklingens skyld - blir deilig å se verdensveven gjennom et større perspektiv! Blunker
Loggført

Med vennlig hilsen Mattis Hovden Aas —— Mattis Media —— Min blogg: mattisaas.no

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til: